Join MarketGlory's empire
Home » » MarketGlory Malaya : Main Game FREE dapat duit betul....

MarketGlory Malaya : Main Game FREE dapat duit betul....

Ya, anda mendapat pendapatan daripada game nih bukan sahaja melalui Referal Fights dan Work! Di sini saya ingin perjelaskan pelbagai teknik @ strategi yang boleh anda ceburi dalam game nih yang membolehkan anda menjana pendapatan sama ada secara maya mahupun pendapatan sebenar.
Berikut saya senaraikan beberapa strategi yang ada dalam game nih.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

1. Referal Fights

Anda login setiap hari dan dapatkan fight bonus melalui referal fights. (jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory ) Sehari dihadkan kepada 10 kali fight. Ini adalah pendapatan pertama bagi newbie yang tidak invest dalam game nih. (Invest bermaksud anda membelanjakan duit sebenar anda untuk membeli Euro dalam game nih). Anda tidak akan rugi melakukan referal fight jika anda tidak menggunakan sebarang senjata bagi fight tersebut. Selepas setiap fight, energy anda akan berkurang sebanyak 10%. Minima energy adalah 1.00. Jadi, apabila energy anda cuma 1.00, ia tidak akan berkurang menjadi 0.9. Tapi bonus yang akan anda perolehi pun adalah minima iaitu hanya 10% daripada energy anda.

2. Work secara tetap

Pastikan anda bekerja sekurang-kurangnya setiap hari. (kalau tak ada masa nak buat referal fights pun, login untuk kerja pun jadi lah.. tak sampai 5 minit pun! Disarankan anda set masa kerja anda di waktu pagi kerana kalau ter'miss' kerja pun, masih panjang waktu sebelum server reset. ;)Pada hari ke-3 bekerja, anda akan dapat: Kadar Bonus Negara * Produktiviti Anda / 1000.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

3. Pengurus syarikat

Membuka syarikat, ada risikonya, sama seperti anda membuka syarikat yang sebenar di dunia realiti. Banyak syarikat rugi kerana tak mampu bersaing dengan pasaran global, mahupun pasaran tempatan disebabkan tiada upgrade syarikat tersebut. Ini menyebabkan kos produksi tinggi dan anda sudah tentu tidak mahu menjual produk anda lebih rendah daripada kos menghasilkannya! Nasihat saya, cari nic market anda iaitu pasaran yang belum lagi diusahakan oleh mana-mana pemain di Malaysia ini seperti syarikat pengankutan, bahan-bahan mentah yang belum ada di pasaran Malaysia dsb.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

4. Fight > ARENA

Laluan ini adalah yang paling sukar kerana anda dikehendaki komited untuk bangun setiap pagi tepat pada jam 6 pagi waktu Malaysia disebabkan waktu itu adalah server reset di mana kesemua pemain arena akan boleh diserang untuk mendapatkan mata arena. setiap ranking (Novice, Warrior, Hunter, Chieftain dsb) akan memberikan bonus yang berbeza. Bonus ini akan dimasukkan ke dalam akaun MG anda berupa Euro. Tapi, anda harus sentiasa memastikan energy anda tidak kurang daripada 5.00 pada waktu server reset dan memastikan juga anda memiliki sekurang-kurangnya 1 weapon serangan dan 1 weapon pertahanan (Beli yg low quality sj sekadar utk mencukupi syarat).
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )


5. Fight > WAR

Laluan ini adalah yang paling menguntungkan bagi masa panjang. Ini kerana semakin banyak WAR yang anda join, semakin banyak medal anda akan dapat dan seterusnya semakin tinggi bonus damage yang akan anda hasilkan dalam peperangan apabila anda telah mencapai tahap2 tertentu (Sergeant, Corporal, Liutenant, dsb). Apabila anda menyertai WAR, pukulan pertama, anda sudah pasti mendapat medal Private. Syarat untuk menyertai WAR adalah minimum 20 energy + 1 attack weapon + 1 defence weapon. Beli cheese atau Wine untuk join war. 1 cheese pun dah cukup. Yang selebihnya, untuk mencapai energy 100%, gunakan kopi atau wine sahaja. Jadi, bagi mereka yang nak join war, makan 1 cheese > minum 1 wine > minum bbrpa gelas kopi sehingga energy 100% then baru buat serangan. Akan dipaparkan maximum damage yang anda akan buat nanti. Anda boleh gunakan nilai maximum damage tersebut untuk dibahagi daripada target damage yang anda ingin lakukan dalam war berkenaan. Laluan ini juga ADA risikonya untuk rugi sekiranya anda membuat keputusan yang salah/silap untuk menyertai "a losing war". Maksudnya, jika anda menyertai war sebagai penyerang (biasanya berlaku di M'sia), dan dalam WAR teersebut, pihak pertahanan yang menang, maka anda tidak akan mendapat apa-apa daripada warfund negara yang diserang tersebut (anda rugi dari segi sumber meningkatkan energy, weapon, etc). Medal tertinggi anda juga akan ditarik balik jika hal itu berlaku. Jadi, untuk mereka yang ingin join war, buat penilaian dahulu sama ada dalam WAR tersebut pihak anda akan menang atau tidak.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

6. Referal Bonus

Setiap referal yang anda bawa masuk untuk bermain MG, anda akan dapat bonus referal (kadar ditetapkan oleh MG, ministers tak ada kuasa untuk mengubahnya) berupa Gold. Mungkin disebabkan inilah banyak klon2 baru muncul semata-mata untuk mendapatkan bonus gold tersebut. Jika anda pemain yang jujur, anda akan membawa main player-player sebenar yang aktif dan ini pada jangka masa panjang amat menguntungkan kerana mereka mungkin invest dalam game nih. Justeru, turut menyumbangkan pendapatan kepada MGM dan bukan hanya menghabiskan pendapatan negara melalui bonus-bonus yang kerajaan berikan.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

7. Membeli Shares

Perniagaan ini jugak agak menguntungkan kerana apa yang saya lihat, nilai share MG setiap hari semakin meningkat. Mungkin ia hanya akan menurun apabila MG sudah semakin hampir menutup servernya disebabkan boss MG ingin menukar angin buka bisnes yang lain pulak. xD
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

8. Menjadi Menteri

Menjadi menteri di MGM sekarang telah dikurangkan gaji mereka kepada 1% sahaja (bermula 1 Feb 2014) berbanding dahulunya 5%. jadi, rasanya kurang berbaloi jika nak menjadi menteri di negara yang mana GM Fund nya kurang daripada 20Euro. Anda boleh mencuba untuk menjadi menteri di mana anda perlukan minimum 25% energy untuk melayakkan anda bertanding sebagai menteri. Anda juga BOLEH menjadi Perdana Menteri jika anda banyak klon untuk vote anda! ;-)Tak perlu buat kerja sebagai Perdana Menteri nih! Masih boleh dapat gold setiap minggu seperti contoh di bawah nih:
6 days ago+For being a Prime-Minister in Malaysia you earned a salary of 8.4 Gold.
13 days ago+For being a Prime-Minister in Malaysia you earned a salary of 4.8 Gold.
27 days ago+For being a Prime-Minister in Malaysia you earned a salary of 13.2 Gold.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

9. Menjual Referals

Teknik ini biasa digunakan oleh cloners di mana mereka akan membuat banyak akaun klon dan berpura-pura memainkan akaun tersebut sehingga suatu tahap supaya klon-klon tersebut laku digadaikan di pasaran Referal. ;)Teknik ini tak perlu invest apa-apa pun dalam game nih tapi boleh mendapatpulangan lumayan (Kadar bagi referal aktif bergantung kepada income semasa & kadar energy). Kebanyakan pembida mencari referal yang aktif (energy lebih drp 1.00) supaya mereka dapat experience bonus yang lebih tinggi apabila bekerja.
(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )

Sekian saja laporan daripada saya.TERIMA KASIH ATAS UNDIAN ANDA TERHADAP SAYA BARU-BARU INI MEMBOLEHKAN SAYA MENJADI MENTERI DAN SAYA AKAN TERUSKAN USAHA MEMBIMBING PARA NEWBIE BARU BERMAIN GAME NIH. (Takpe, tak vote pun sya masih akan terus membawakan anda tips-tips bermain dari semasa ke semasa. )

(jika belum daftar sila Register here free : MarketGlory )
Share this article :

Post a Comment

Play Strategy Game on MarketGlory